|
|
|||
|
156 REGISTRES
Pierre Perdrier, Gre (Tier et Contrerolleur d'icelle Ville, auroit esté dit que led. de Beauvais joyroit par provision dud. estat de Contrerolleur, et quant au principal les parties appointées au Conseil ; lequel arrest a esté executé par monsr Bourgoing, conseiller en lad. Court. En procedant à laquelle execution, led. me Regnault Bachelier, ayant Iad. commission particuliere qui n'avoit esté oy, s'est opposé et a esté receu à opposition par led. Bourgoing,commissaire, lequel a appoincté les parties à certain jour, à bailler leurs causes d'opposition, deffences, répliques et dup-pliques, pour, ce faict et rapporté en lad. Court, en estre ordonné comme de raison; à quoy il estime lesd, parties avoir fourny.
Depuis led. Bachelier auroit faict plusieurs dilligences d'avoir audience, et mesmement vendredi dernier, huitiesme jour de ce present moys de Mars, icelluy Prevost des Marchans, avec lesd, de Beauvais et Bachelier, communiqua avec Mess™ les gens du Roy de lad. Court, lesquelz feurent d'avis, avant que plaider lad. matiere, que led. Prevost des Marchans devoit prandre l'avis de mesd. srs les Conseillers d'icelle Ville sur led. différend, pour sur icelluy, cn playdant lad. cause et matiere, y avoir par lad. Court tel esgard que de raison. Et voyant par led. Bachelier que mesd. s™ les Prevost des Marchans et Eschevins ne faisoient faire lad. assemblée de Conseil pour avoir led. avis, à ce que led. procès fut vuidé, auroit presenté requeste à lad. Court, à ce qu'il fut ordonné par icelle Court ausd. Prevost et Eschevins de assembler led. Conseil, pour donner leur avis et savoir s'il est besoing et neccessaire pour le bien de la chose publique, ou non, que led. Bachelier demeurast en sa charge et commission, ou que led. Beauvais la face et excerce avec son Contrerollé desd, deniers commungs, son estat de Procureur des Comptes, ct sa charge el commission des fossez, portaulx, murailles, rampars, quaiz, fontaines, fortifficacions et reparations de ladicte Ville.
Sur laquelle requeste auroit esté ordonné par lad. Court, le xic Mars denier, ausd. Prevost des Marchans et Eschevins d'icelle Ville, de assembler led. Conseil et leur demander l'avis des choses susdictes et en faire leur rapport dedans trois jours. Suyvant laquelle ordonnance, auroient esté expédiez mandemens ausdictz Conseillers dès mercredi dernier, pour eulx trouver le jour d'uy, à deux heures de relevée, en
(') A la marge du Registre, en cet endroit, on lit cette note, estre libre, n
|
DU BUREAU [i549]
l'Ostel de lad. Ville, pour donner leur avis, suyvant lad. requeste; dont led. de Beauvais adverti, auroit le jour d'uy presenlé requeste à lad. Court et requis à icelle deffences estre faictes aud. Bachelier ne proceder à demander avis ausdictz conseillers et autres, que premier la Court n'ayt oy Ie rapport dud. commissaire par elle ordonné, pardevant lequel a esté fourny, d'une part et d'autre, de leurs demandes, deffences, répliques et duppliques, et neantmoings lad. requeste nous eslre signiffiée. Lad. Court, veu le réquisitoire des gens du Roy, a ordonné sur Iad. requeste que les parties yroient plaider et seroient oyes en jugement, et ce pendant deffences faictes, selon led. réquisitoire de monsr le Procureur general du Roy, de demander aucun avis.
Sur quoy, mond. sr le Prevost des Marchans a demandé ausdictz assistans si on devoit passer oultre ou non, actendu lad. requeste signiffiée.
Tous lesquelz Conseillers ont dit qu'il ne fut jamais veu que les Prevost des Marchans et Eschevins, tuteurs de la chose publique de lad. Ville, cappitalle du Royaulme, laissassent à demander conseil à mesd. s" les xxmi Conseillers, qui est ung colleige des plus notables personnes esleuz de tous estatz de lad. Ville, pour ung particulier, et qu'ilz croient que pour plus grande chose lad. Court ne les vouldroit empescher eulx conseiller, et que conseil doibt estre liberé'1', mesmes aux particuliers, el que deffences ne sont pas faictes à lad. Ville, mais seullement aud. Bachelier; parquoy on devoit passer oultre.
Et après lecture faicte de certaines déliberations de Conseil, pour le faict dud. bastiment de l'Ostel de lad. Ville, des commissions dud. Bachelier pour soy trouver, toutes les heures du jour que les ouvriers dud. bastiment entreront et sortiront des ateliers d'icelluy bastiment, tant du matin sus jour que de soir, et d'iceulx faire monstre et reveue, les appeller par leurs noms et surnoms, selon le roolle qu'il en aura sur ce faict, aussi prandre garde aux heures de leur repas, qui ne séjournent davantage, sans eulx trouver aux heures ordinaires, et en faire ung estat par escript, pour rabatre ausd, ouvriers, au bout de chascune sepmaine, leur chômage qu'il auront faict, et à ceulx qui auront livré les matieres, et autres clauses contenues en lad. commission; veu aussi certain plaidoyé et arrest de lad. Court, donné au prouffit dud. Bachelier à l'encontre
d'une écriture plus récente que le texte : «Conseil de Ville doibt
|
||
|
|
|||